OUMH1603 Tugasan OUM – Semester Mei 2024: Kemahiran Belajar Untuk Abad Ke-21
University | Open University Malaysia (OUM) |
Subject | OUMH1603 Kemahiran Belajar Untuk Abad Ke-21 |
SOALAN TUGASAN
Tugasan ini menggalakkan pelajar berfikir secara kritis tentang landskap pendidikan yang berkembang dan kemahiran yang diperlukan untuk berkembang maju dalam abad ke-21. Ia bertujuan untuk memupuk pemahaman yang lebih mendalam tentang makna menjadi seorang pelajar dalam dunia hari ini.
BAHAGIAN I
Tugasan 1: Esei (30 markah)
- Bincang dan analisis peranan yang mesti diguna pakai oleh pelajar untuk berjaya dalam dunia moden.
- Tinjau dan huraikan persekitaran pembelajaran ideal yang memudahkan kemahiran abad ke-21.
- Jelaskan kualiti dan sifat peribadi yang penting untuk pelajar abad ke-21.
- Huraikan kemahiran kognitif dan emosi yang penting untuk pelajar dalam dunia hari ini.
Tugasan anda hendaklah tersusun dengan baik, menggunakan tajuk yang jelas untuk setiap bahagian, dan panjangnya 1,500-2,000 patah perkataan.
Tugasan 2: Pembentangan Video (10 Markah)
Berdasarkan Tugasan 1, buat persembahan video selama 3 hingga 5 minit yang meringkaskan perkara utama. Pastikan pembentangan adalah menarik dan bermaklumat.
Hantar Tugasan 1 dan dan 2 pada tarikh akhir yang diberikan.
Bahagian II
PENYERTAAN KELAS DALAM TALIAN (10 Markah)
Anda dikehendaki membincangkan topik berikut dalam forum myINSPIRE. Pilih LIMA (5) daripada siaran TERBAIK anda dan sertakannya pada tugasan anda untuk diserahkan.
ARAHAN BAGI TATACARA PENGHANTARAN SEBAGAI BUKTI AKTIVITI ONLINE CLASS PARTICIPATION (10%) PADA BAHAGIAN II
“Bagaimana kita boleh mengimbangi keperluan mendesak untuk tindakan global terhadap perubahan iklim dengan cabaran dan sumber unik masyarakat yang berbeza, memastikan tiada kumpulan yang terbeban secara tidak seimbang atau ketinggalan dalam usaha kita ke arah masa depan yang mampan?
Laksanakan perkara berikut:
- Pilih LIMA (5) hantaran anda yang terbaik dari perbincangan dalam talian yang telah di sediakan oleh tutor anda.
- Laksanakan screen shot hantaran dan isikan dalam tugasan anda sebagai fail imej.
- Imej screen shot mesti dalam format imej (sama ada JPG atau PNG). Rujuk pada contoh screen shot di bawah.
- Screen shot mesti mengandungi: Nama, Tajuk Perbincangan, Hari, Tarikh dan Masa.
Get Help By Expert
Mencari bantuan untuk OUMH1603 Kemahiran Belajar Untuk Abad Ke-21, Tugasan? Perkhidmatan pembantu penulisan tugasan online kami sedia membantu! Pelajar Malaysia boleh membayar pakar kami untuk buat tugasan saya atau mendapatkan sokongan daripada pembantu tesis Malaysia kami yang berpengalaman. Nikmati perkhidmatan berkualiti tinggi dengan harga berpatutan dengan tugasan yang 100% ditulis oleh manusia—tanpa penggunaan AI. Kami menjamin keputusan A+, penghantaran tepat pada masanya, dan kandungan bebas plagiat. Dapatkan bantuan anda hari ini!
Recent Solved Questions
- BCI1103: Demonstrate the principles and concept of computer programming: Computer programming Assignment, SU, Malaysia
- MGMT20001: Organisational Behaviour Case Study, UOM, Malaysia What suggestions do you have for the president on how to coach Jack in developing a personal improvement plan
- Business Economic Case Study, SU, Malaysia The following table lists the cross-price elasticities of demand for several goods, where the percent quantity change
- MPU3412: Aktiviti khidmat masyarakat adalah bertujuan untuk meningkatkan kehidupan rakyat supaya mereka: Community Service Assignment, OUM, Malaysia
- LAW60104: Business Law Case Study, TU, Malaysia On 14th February 2023, Peter advertised his BMW car which was actually worth RM80,000 for sale for RM66,000
- BUSN6120: Managerial Economics Assignment Malaysia Given a linear demand function of the form qxd = 500 – 2px – 3py + 0.01m, find the inverse linear demand function assuming m = 20,000 and py = 10
- BBPR2103 External Recruitment Assignment: Case Study on HR Strategy at Organisation
- BUS70804 Design Thinking Case Study – Enhancing Product Innovation
- PBS3233: International Business Assignment, KPTM, Malaysia The economic system in the world refers to the way in which countries organize their economies to allocate
- Impact of Continuous professional development Amongst Football Administrators in Malaysia, Research Proposal, Malaysia